Sprint 1
SPRINT 1: Opdracht binnenhalen en vooronderzoek.
We hadden de opdracht gekregen om een eigen opdrachtgever te zoeken. Misschien kende we wel iemand uit onze kennissenkring die een bedrijf heeft die een nieuwe of een update van een bestaande website nodig heeft. Het is echter niet de bedoeling dat we een website voor het bedrijf van onze ouders gingen maken. Een oom of tante mocht wel. De docenten verzorgden in de eerste week van het project een training om je te leren hoe we een opdrachtgever kan zoeken. Daarna was het de bedoeling om een afspraak te maken voor een startgesprek. Tijdens het startgesprek moesten we de opdrachtgever interviewen, om erachter te komen wat de eisen en wensen voor de website zijn. Hiervan hadden we de programma van eisen gemaakt. We hadden ook de opdracht gekregen op de go no go in te plannen. Onze uiteindelijke opdrachtgever is ModArabia. Hieronder vindt u informatie of ModArabia.
Hieronder vindt u het scrumbord, lijstje van potentiële ondernemers en de moodboard.
Opdrachtgever ModArabia
Wij moesten een eigen opdrachtgever zoeken. We hadden eerst een snoepwinkel in gedachten maar die had al een website. Er waren veel andere die niet konden. Maar uiteindelijk werd dit is onze opdracht gever. Het is een winkel die jurken, armbanden, riemen, schoenen en islamitische artikelen verkoopt op de Burgemeester Fockstraat 52, 1063 CV Amsterdam. We hebben hem gevonden door veel te zoeken in de buurt van school naar opdrachtgevers.

Lijstje potentiële ondernemers
- ModArabie: Is een kleding winkel, ze waren heel geïnteresseerd en ze hebben geen website. De eigenaar was heel aardig, maar hij gaf wel aan dat hij het heel druk heeft.
- Snoopy Doo: Had een eigen website gemaakt na een week. Was een goede optie, het is namelijk een net geopende snoepwinkel die heel bekend was geworden.
- Boulangerie Marrakesh: Nam na 7 keer nog steeds niet op.
- Karwan Parfumerie: Vond het een leuk idee, maar hij vond het niet nodig om een aanpassing te maken aan zijn huidige website. Was aardig aan de telefoon en wenste ons ook veel succes.
- Kungfu Bubble tea: Nam na drie keer bellen niet op.
- USA Nail salon: Vond zelf dat ze geen goed Nederlands kon, dat gaf ze aan als reden dat ze niet onze opdrachtgever wilde zijn. Het was moeilijk om met USA Nail salon te communiceren en ze wilde geen website van kinderen,
- The bridal closet: Vond een website onnodig. Was aardig aan de telefoon.
- Universal nails: Nam niet op
- Assos Juwelier: Had geen interesse in een website
- D&M speedy: Geen interesse, hij vond het onnodig, omdat hij een klerenmaker was en hij had er volgens hem niks aan. Hij kon geen goed Nederlands zei hij en hij gaf dat aan als reden om niet naar het Caland lyceum te komen en aanwezig te zijn bij de Go/no-go. Was wel aardig aan de telefoon
- Red alarm alert: Kan niet om dat het de vader van Reijer is.
- Macarons | IJssalon | Dutch Homemade Osdorp: We kregen het nummer van de eigenaar zodat we de eigenaar zelf kunnen contacteren. Uit eindelijk vonden wij een website maken voor de Macarons ijssalon geen uitdaging, omdat ze zelf al een website hadden.

Scrumbord
Hiernaast vind u een foto van de scrumbord tijdens sprint één. Scrum is een manier van werken waarin teams worden georganiseerd en gefaciliteerd om in korte cycli - stapsgewijs - te werken aan concrete tussenproducten. Deze cycli worden sprints genoemd. En in iedere sprint levert het team werkende producten op. Een sprint duurt ongeveer 2 weken.
Een burn-up chart is een grafiek met punten van alle to do op het scumbord op de vertikale as. Op de horizontaleas staat er of de hoeveelheid lessen (dat staat op deze) of de hoeveelheid lesuren. De burn-up of burn down chart laat zien hoeveel punten er al af zijn. En het laat ook zien of er nog aan een project moet worden gedaan. Het laat ook zien of de groep voor of achter loopt. Deze manier is een goede manier van planning
Contact met de opdrachtgever
Onze opdrachtgever gaf zelf aan dat hij niet heel veel tijd had. In het begin ging onze communicatie heel stroef, maar daarna ging het wel beter. We maakten duidelijk afspraken met elkaar waar we allebei aan zouden houden. We hebben een Programma van Eisen gestuurd die de opdrachtgever ging invullen. Daarna konden we beginnen met de voorbereidingen voor de website. Vanaf 7-3-23 hadden we een goede communicatie met de opdrachtgever. We hadden duidelijke afspraken gemaakt over de opdracht.
Verslag onderzochte websites

Als eerste hebben wij gekozen om Islamitische kleding.nl te bekijken, want dat lijkt een beetje op ModArabia. Zij verkopen namelijk ook islamitische kleding en andere producten. Ik vind de website goed ingericht. Het heeft een mooie opmaak. De website is ook overzichtelijk. De website heeft ook duidelijk een kleuren thema en een bepaalde lettertype. Link islamitische kleding.nl: https://islamitischekleding.nl/
Hiernaast vind u een foto van de Homepagina van de website.